Reklamation af varer

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb.

Når du handler på bnelektro.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger, såfremt reklamationen er dækket under garantien, viser det sig at maskinen har lidt overlast eller at skaden ikke er dækket under garantien opkræver vi efterfølgende for fragten.

Varen sendes til:

Brørup Elektro ApS

Tirslundvej 35

6650 Brørup

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Brug gerne vores RMA skema her https://www.bnelektro.dk/index.php?route=account/return/add

Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Brørup Elektro ApS på 75383609 eller info@bnelektro.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til eksempelvis Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her:http://ec.europa.eu/consumers/odr/